Tuesday, December 2, 2008

My best friend: Mohd.Dino Khairri

Dia ni memang kawan baik aku. Aku panggil dia 'mate' jer. Sekepala dengan aku. Selalu makan bersama. Cuma hobi kami berbeza. Aku dah lama main golf, tapi yang tak puashati tu, no member utk Kelab Golf UUM, dia lagi senior dari aku. Citt.Sempat jugaklah dia test handicap before fly to UK. Merasa gakla handicap 24 huhuhu. Kenal dia ni pun masa kitaorang sesama tutor kat Sekolah Pembangunan Sosial, UUM dulu. Dia ni bekas Presiden Kolej Pernas dulu. Mmg public figure la. Tapi underground & humble budaknya. Sepanjang jadi pensyarah, dia pakai Chevrolet Optra. Tapi last minute kereta tu rosak. Padan muka. Lainkali beli kereta Jepun ataupun yang cukup 'establish' brand mcm BMW & Merc. Paling cikai pun macam Honda. Dapat Honda baru model CM5 sudahlah. Sekurang-kurangnya tidak pening dalam mencari spareparts. Sekurang-kurangnya tidaklah sampai ke Juru semata2 nak servis. Betul tak hahah. Takperla, belajar dari pengalaman.
Dia ni pun ada lesen motor besar B full, tapi bawa motor ex5 jer. Katanya nak bawa motor besar dari UK. Alang2 nak bawa balik, cari yang best punya. Jangan bawa balik Aprilia sudahlah, kang kes Chevrolet berulang lagi huhuhu.

Member aku ni dah berkahwin dan dah ada 2 org anak. Seorang puteri dan seorang putera. Yang puteri dikenali sbgi Ain (hai ain, uncle mus here) dan yg putera dipanggil Haiqal (Qal, Fareez kim salam la). Sekarang member aku tengah sambung belajar di Leeds Univ, UK. Semoga sahabatku & isteri mendapat PhD yang diharapkan dan doakan kejayaan aku jugak. Kalau pi carboot sale, jgn lupa set golf utk aku. Brand Mizuno MP57 or Titleist AP1 or AP2. heheheh..



selamat belajar mate

1 comment:

Unknown said...

HAIQAL IS MY BEST FRIEND