Saturday, December 6, 2008

Golf: Johan Monthly Medal, Disember 2008

Hari ini 6 Disember 2008, aku main monthly medal bulan ini. Dengan hc 16, beban yg dibawa berat sgt. Pepagi lagi aku bangun dah, siap awal. Iron baju, lap kasut, warm up etc. Dengan cuaca yg agak redup dan mendung, conditions fairway amat memuaskan. Alhamdulillah bawa spare glove utk back up sebab hujan dari semalam.
First 9, bermula di hole 8. Permulaan yg baik kerana dapat par. Sehingga hole 3, driver buat hal dan tarik ke kiri. Wood 3 yang diharapakan utk menebus kehampaan juga menambah lagi kedukaan. Semuanya gara-gara grip yang tidak betul. Namun, hati ini berhajat untuk menukar grip utk wood 3 tersebut kerana grip sedia ada, terlalu kecil utk digenggam. Grip mudah slip. Bermain teruk untuk 1st nine, hanya 1 par shj dan core 48. Back nine pula, semuanya ok dan masih bermain 4 under sehinggalah hole terakhir (hole 7). DEngan ketamakan yg ada, aku pun tarik driver walhal utk hole 7, pakai wood 3 pun dah ok utk tee off. Bak kata orang tua, orang tamak selalu rugi dan orang yg rugi selalu tamak, akhirnya aku bermain triple hole tersebut dan main 43 (masih lagi -1). Namun disebabkan 1st nine main 4 over, overall score dapatlah 3 over. WORST!!!. ALhamdulillah di kala permainan berada di tahap tak best, aku masih lagi johan untuk medal A & B. JOhan untuk medal C & D adalah Prof. Che Sobry juga dari flight yang sama.

Score: 91
Hadiah selaku johan: Oven Toaster.

TAhniah untuk aku..ahaks

No comments: